středa 5. září 2012

Úterní odpoledne v Karibiku


 Včerejší počasí vůbec nevypadlo jako typické baltské. Proto jsem navrhl vyrazit na tallinskou pláž s nápadem udělat piknik. Nakoupili jsme potřebné suroviny a vyrazili. Je celkem směšné, že lístek na tallinnskou MHD stojí pro studenty jen 0,5 eura, tedy 13Kč. Kam se hrabe Brno, o Praze ani nemluvě :). Pláž nás zpočátku nijak nenadchla, jelikož u vody byl pás bahna nepříliš vábné vůně a spousta roztodivných ptáků. Nicméně park, který se nacházel podél pláže, byl naprosto ideální. Po pikniku jsme se šli projít podél pláže s nadějí, že snad dále bude voda čistší a hezčí. Celá pláž měřila cca 1,5km, takže naděje byla reálná. No a ani ne v půlce jsme narazili na baltský Karibik. Nádherná písečná pláž bez jakýchkoli rušivých elementů popsaných výše. Voda průzračná a teplá! Jedinou nevýhodou byly medůzy, kterých ale nebylo tolik, aby se jim člověk nevyhnul. Bohužel jsme neměli plavky a voda se ve větší hloubce už zdála celkem ledová. Nicméně pro mě ani jedno, ani druhé překážkou nebylo, a tak jsem se poprvé vykoupal v Baltském moři. Zajímavé je, že samo o sobě je Baltské moře jedním z nejméně slaných moří na světě, a Finský záliv, u kterého Tallinn a Helsinski leží, je ještě k tomu nejméně slanou částí Baltu.
Odpoledne tedy hodnotím naprosto dokonale, a ani Pavlína, která mi hodila čisté tričko do moře mi dětskou radost z koupání a moře nemohla zkazit.
P.S. Na víkend je naplánovaný výlet do největšího a nejstaršího národního parku v Estonsku, tak doufám, že to bude stát za to!!

Filip
Najděte medůzu

Žádné komentáře:

Okomentovat